Puro

Tokyo után sietve levetkőztem udvariasságom tekintélyes hányadát, lévén Shanghaiban nem szükséges udvariaskodni. Ha kell lökdösődünk, acsargunk és ordibálunk, dominanciaharc folyik a metrótól a zöldségesig, hiszen itt 弱肉强食 elv érvényesül, miszerint a gyöngének húsa az erősnek prédája

Mindennek ellenére Shanghaiban sem reménytelen a helyzet. Ma gondoltam lecsekkolom a nemrégiben nyílt Puro névre hallgató bár és kávézó sajátos fúzióját, melynek személyzetén érződik, hogy valóban érdekli őket a vendég, vagy ha nem érdekli őket akkor is kivételes filantrópiát imitálva hitetik el, hogy de igenis érdekli őket

Belépek, a pult mögül integet a csapos, üljek le. 

Leülök. 

Jön a pincércsaj, első kérdése nem az volt, hogy mit akarok, hanem hogy hogy vagyok. Jól (?) - mondtam, bár jobbára kérdeztem meghökkenésemben.  

Rendeltem egy cézársalátát, közben kaja közben is folyamatosan érdeklődtek, hogy milyen a cucc, erre már magabiztosan válaszoltam, hogy kóser, mert kósernak kóser volt. A tulaj egyébiránt szingapúri kínai, ahogy elcsíptem egy mellettem lévő beszélgetésből - vagy úgy, ez nagyjából mindent megmagyaráz. Nem arról van szó, hogy szárazföldi kínai nem lehet kedves vagy jó arc, hogyne lehetne, csak akkor általában nem shanghai-i kínairól van szó. Legalábbis a magam részéről kevés jó arc shanghai-it ismerek, ők pedig végképp nem a vendéglátóiparban tevékenykednek. 

A hely maga letisztult és lakályos dizájnnal bír, sem nem túl világos se nem setét,  nagyjából minden fából van, kivéve a pincérek arcát, mert az fülig érő mosollyal töltött. Beszélgetnek, s percenként érdeklődnek a vendégek felől, mégsem tolakodóan, pusztán jó benyomást keltve és azt vettem észre sikerül is nekik. Nekem bejött. Ezen felül állítólag minden zöldség illetve alapanyag egy bizonyos Tony farmjáról származik, és atom bio. Bio a kávé és a tea is, mivel a fair trade (公平贸易) jegyében ökogazdálkodás útján termelt javakból dolgoznak leírásuk szerint. Mellesleg az egyik ilyen bio kávéfajta után nyerte el nevét is a placc. Közepesnél kicsit magasabb árkategória, cserébe ob tampont meghazudtoló komfortérzet. 


Cím: Sinan út 88, a Taikang út közelében, Huangpu negyed (黄浦区思南路88号, 近泰康路). Metróval a Dapuqiao (打浦桥站) állomásnál ildomos leszállni. Innen pedig egy felnőtt anhui tartománybeli lakos köpés-hatóválságának (pár száz méter) van a 田子坊 is, ami pedig Shanghai egyik legbájosabb része. 

wifi jelszó: beer&bacon

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

2017 top 15