Shimoda

Az 1850-es években Japán még mindig izmoskodott hogy nem kér a külvilágból, aztán Matthew Perry s ama fekete hajóinak noszogatására megnyitották Shimoda kikötőjét. Majd Yokohamát is, és Shimodát pedig bezárták.
Ennyi háttérsztori talán elég is lesz, mi több nem érdemes azon búslakodni, hogy mi történt Bakumatsu (幕末) korszak alatt, hiszen Shimoda a mai napig egy közkedvelt tengerparti nyaralóövezet.
A salaryman számára a tōkyō-i nyár a 18 szintes buddhista pokol 19. szintje. Öltöny-nyakkendőben rohangálni a perzselő napon összeaszalódott emberszőlők szarkofágjában szégyenletesen szar. 
A Yamanote vagonjaiban Guernica-üzemmódban transzportálódván vizet vizonáltam. Nagyon sok vizet, amiben úgy úszhatok, mint egy delfin. 
Szóval efféle gondolatsorok közepette keveredtünk el végül Shimodába, ahol végre delfinné változhattam.
Nem vittem sok cuccot, csak egy táskányi felszerelést, goprókat, sparkot, a D610-et, egy 50-est, és hát muszáj volt a 80-200-at is, hogy Kayokóról mindenféle tengeriparti boheklicious képet gyártsak.  Szóval mindenki kisgatyában / bikiniben feszitett a parton, én meg mint egy kommandós araszoltam hátizsákommal.  
Apropó, direkt lecsekkoltam a DJI No Fly Zones térképén hogy itt kedvemre repkedhetek, és el is kezdtem repkedni, mire jött a Baywatch Mitch japó reinkarnációja hogy moshiwakegozaimasenga, de itten osoraku nincs röpködés de gozaimasu. Persze vitatkozni kedtem vele, de végeredményben csak le kellett szállnom. Másnap reggel azonban korán felkeltem és még a parti őrség grasszálása előtt csináltam pár felvételt, amit az alábbi videóban gyúrtam egybe:
 Beach from Tamás Dóczi on Vimeo.

Aztán meg pont miután leszálltam, kárörvendre elrepült egy sasmadár felettem, nézek Mitchre, na mi van bazmeg ez meg repülhet, hát hol van itt az igazság?!
Tényleg jó hely, különben, Tōkyōtól nincs is túl messze, tuti visszajövünk még.
Egyébiránt, azt gondolhatnók egy távoli Japán tengerpartnak semmi magyar vonatkozása nem lehet, egészen addig amig bele nem botlottunk ebbe a Balaton Bistróba. Tény, hogy inkább valami mexikói elemekkel operáló létesiményről van szó, de nem hinném hogy arra is lenne Balaton, hisz abból csak egy van, nem?

Owari.

Kapcsolódó bejegyzések:

Dél-kinai tengeri disputa - na jó csak vicceltem. A tengeren túl másban nem kapcsolódik.

Utazás - korábbi tripek ide-oda, ez már jobban kapcsolódik

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

2017 top 15