Zipangu vol.1

Történt, hogy megint Tōkyōba tévedtem, azaz hogy nem tévedtem mert jó előre elterveztem azt. Ezúttal is a pompázatos tavaszok és őszök légitársaság (春秋航空) tavaszok és őszök korában (ie. 722–481) gyártott gépmadarára pattantam, tavalyhoz képest laowai többed magammal. Shanghai kikapcs, Ibaraki bekapcs, busz, mögöttem hanok tanakodnak arról, hogy „úgy fest errefelé nem csípik, ha ilyesmit kajázunk” mélázgatva az extraterrasztikus endoplazmába mártott 1000 napos tojásaik felett. A vártnál jóval korábban érkeztem a Tōkyō ekihez, Kayoko még sehol se volt, momentán free wifi szintúgy  nem, de addig baktattam míg meg nem leltem, előbb a wifit, aztán Kayót. Így folytattuk utunkat a már ismerős Asakusába (浅草). Yamagabashi hotel, erről nincs sok mondandó hisz jellegtelen. Kisvártatva viszont belevettük magunkat a shitamachi zegzugos sikátoraiba izakaya-vadászatra, mi utóbbi nem egy dél-amerikai antilopféle, ellenben egy japán kocsmafajta. Flickren cimbizek egy japó fotóssal, aki állandóan errefelé fotózgat, így nagyon megörültem neki, hogy Kayo elkalauzolt nagyjából ugyanazokra a helyekre, ahol e fotós ténykedik. Ímhol némi kép.
Persze nem pusztán dokumentálni jöttünk, sokkal inkább enni-inni és belevetni magunkat e sajátos kocsmológia szférába. Némi keresgélés után kiválasztottunk egy szimpatikusnak tévő objektumot, melyben egy drabális törpe, különböző szögből hol bácsinak, hol néninek hol baziliszkusznak látszó bácsinénibaziliszkusz oltotta sararīman szomját sorjában miközben hozzánk grillcsirkecombokat és egyéb nyalánkságokat vágott, néha nevetett néha tüzet okádott de jó kedélye szinte magába szippantott mindenkit, ki kis korcsmája előtt próbált elinalni. Nos, nekik alább nem sikerült:

De nekünk sem. Vissza Asakusába, a Sumida partjára, lágy esti szellő simogatásában csodálni a csöppet sem szunnyadó éjszakai várost, s annak gigászi éjjeliőrét, a Tōkyō Skytree-t, illetve a setétben is szikrázó Aranyszart (うんこビル). Némi Kirin elropogtatása után visszatértünk szállásunkra, hisz másnap várt ránk Nikkō. Folytatás hamarosan. 
Égfa és az Aranyszar

Kapcsolódó bejegyzések: 

Tokyo vol. 1 - tavalyi túrám a Keleti Fővárosban 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

2017 top 15