Dongtailu régiségpiac - 东台路古玩市场

Ma délután muszáj volt megtekintenem Shanghai egyik ismertebb régiségpiacát, mely a Dongtai úton (东台路) található. A szabadtéri piac igen közel fekszik a Xindiandi-től, az 1-es vonalon a Shanxi Nanlu-nál (陕西南路), vagy a 10-es vonalon a Laoximen-nél (老西门) leszállva egyaránt pár perc séta. Egyébiránt pedig a Xizanglu és a Liuhelu kereszteződésében található (西藏路和浏河路路口), a Xizanglu-ra több buszjárat is közlekedik, ez esetben a Xizang Nanlu-nál ildomos leszállni (西藏南路).
Régiségpiacnak régiségpiac, de egy percig se gondoljuk, hogy itt valódi régiségekhez fogunk jutni. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kereshetnénk itt kincseket, miként ezernyi csecsebecse vár csereberére, advanced level 3 dimenziós Sztálin-Maó szivárványkeretes csodaképektől az oldschool, és valószínűleg nem működő, ám vérmenő fényképezőktől a semmirekellő, de szatyorba kívánkozó csili-vili giccses szarságokig, propagandás porcelán teáskészletekig, mi az ilyesmiket kedvelőknek ingere. 


Az árusok módfelett szemtelenek, ius talionis magunk is irgalmatlanul szemtelen árakkal kell replikáznunk. Ehhez lehet ildomos felvértezni magunkat némi kínai alkudozási eszköztárral.
Alapvetően vintage plakátokat jöttem vadászni, a taktikám a következő volt: az első helyen 60 yuanről 15-re lenyomtam az árat, a második sarkon kérdezték, hogy mennyiért vettem, 10-et mondtam, ezért itt odaadták 10-ért. A harmadik saroknál ismét találtam pár jó darabot, újfent megkérdezték, az előbbieket mennyiért vettem, itt már csak 5-öt mondtam, nem hitték el, sokat kiabáltunk, a végén az alkudozás utolsó stációját, a helószevasz+elsétálás kombinációt alkalmaztam, mire utánam rohantak, és 10-ért kaptam kettőt. 

Nem is szabad többet adni, legyen szó bármilyen termékről is, az eladók előszeretettel vágnak hozzánk exoszférabeli árakat, amiket okvetlen le kell szállítani az avarszintre. 
Érdemes szétnézni a piacon, szuvenírek beszerzésére elsőrangú terep lehet, az eladó első licitjét pedig felejtsük el
Jó alkudozást!

szubjektív érdekességi faktor: 3/5

Megjegyzések

  1. Válaszok
    1. Nem nagyon sajnos, legalábbis ma nem láttam. De közel sem jártam be az egészet, viszonylag gyorsan beszereztem a plakátokat, de úgyis vissza kell még mennem oda, majd jobban szétnézek, bizonyára lesz egy-kettő. Viszont a környéken van egy Foreign Languages Bookstore, a Shaanxi Nanlu metrómegálló aluljárójában, na ott atom könyvek vannak!

      Törlés
  2. A vásárolt plakátokat nem posztolod fel, hogy megcsudálhassuk?
    Hú, nekem azok az igen ízlésesen kifaragott akármik tetszettek, középütt a "FU"-val no meg a "dupla boldogság" -gal..olyat be kéne szerezzek a falamra..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most még csak öt darab van, de valamikor a közeljövőben visszamegyek, és újítok még párat, aztán együtt felrakom a blogra!

      Haha, ezen a piacon mindenki megtalálhatja a maga számításait! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

A kínai írásjegyek