2021 - Top 15

Hetedik alkalommal jelentkezik az évösszegző fotós posztom, a top 15, amiben az idei év legjobb, de legalábbis számomra legkedvesebb tizenöt fotóját szedem egy lajstromba. Ahhoz képest, hogy idén sem utaztunk nagyjából sehova, sőt még a lakásból is alig mozdultunk ki - lévén a korona vírus az év nagy részében Japánban is elég nagy szívás volt, és csak őszre kezdett normalizálódni a dolog - ahhoz képest nem panaszkodom, bár az is lehet hogy pusztán a saját magammal kapcsolatos elvárasaim csökkentek le olyan szintre, hogy már panaszkodni sem panaszkodok. De ne is firtassuk tovább a dolgot, jöjjön hát a lajstrom:

1. Repetát, monseiur bakcsó? Egy bakcsó, népies nevén vakvarjú szigorú tekintettel nézett egy maradék rákra mint valami fine dining étterem kritikus inkognitóban. Ezt még januárban lőttem a Zenpukuji (善福寺) templom tava környékén, ahol igen gazdag a madárvilág, szupertelével, 500mm-en sikerült eme kompozíció. 

2. Repcsi a telihold előtt. Mondom, hogy nem mentünk sehova, egy februári este viszont szép telihold volt és kimentem az erkélyre a D500 + 200-500 f5.6 + 1.3 telekonverter kombóval, és pont megjelent egy repülőgép a Hold előtt, amit sikerült lekapni. Tény hogy nem én szartam ki a spanyol viaszt, és tizenéves hülyegyerekek az ISS-t is le tudják kapni a Hold előtt, szerintem azért ez is menő.

3. Totális tavasz. Még mindig február, de már virágozék rendületlen a szilva, a meijro, magyarul pápaszemes bizbasz (iie, pápaszemesmadár valójában) pedig úgy eszi a nektárt, mintha nem lenne holnap. Ez a kép is itt készült pár utcával arrébb egy kis parkban, ahol van pár szilvafa, egy verőfényes vasárnapi délután. 


4. Sziporkázó szakurák. Mégpedig a vonatállomásunknál - ezért se kellett messzire menni. Elárulom, e fotónál csaltam egy picit, hiszen kiretusáltam az ágat a képből, ezáltal csak úgy levitál az absztrakt cserkó a mátrixban.


5. Waraji. Warajik lógnak a Tougakuin templom bejárat előtt, hagyományosan e szalma flip-flopok a buddhista szerzetesek lábbelijét képezték. Áprilisban készült e kép egy közeli templomban.


6. Keretezett halál. Bocs, ez kicsit groteszk, de szegény kígyó szó szerint húsvér fénymásolatként lett belelapítva az aszfaltba, furcsa és egyben szomorú témát adva a képnek. Ez amúgy a Shima Onsen környékén, Gunmában készült - asszem' talán ez volt az egyetlen utazásunk az idén.

7. Alien ajisai, júniusból egy megint másik környékbeli templomból. Oké, ezt csináltuk az év nagy részében: környékbeli templomokban virágokat fotóztunk. De ez kicsit sci-fi, beválogattam hát.
8. Tokyo Tower az avarszintről, szeptemberből - ekkor kaptam meg a második oltásomat a TAC-ben, amúgy a tokijó toronytól egy zhejiangi fogatlan vámpír köpésére van, szóval vittem magammal a fényképezőm, és csináltam pár fotót a környéken aztán hazamentem, megszerkesztettem a képeket majd azt követően a Moderna második vakcinája kiütött, mint valami MMA harcos jobbegyenese. Az esős időben olyan volt a torony, mint egy égig érő vaspaszuly. Apropó július és augusztusban csak főztünk és ettünk, de hát semmi értékelhető kaja fotóm nincs. 
9. Óriáskerék az zűrből. Szeptemberben aztán kikászálódtunk a lakásunkból mint valami veszélyeztetett mormotafajta az ürgéből, és asszony elvitt Yokohamába egy menő steakházba a szülinapomra, aztán sétáltunk a rendez-vous japáni fellegvárában, Yokohamában. E séta során elhaladtunk az óriáskerék mellett, ami szépen, szentimentálisan ki volt világítva, ez a fotó a bizonyítéka.

10. Bogár bukolika a Takao-hegyről. Ha bogár pásztorlegény lennék, így heréznék egy hűvös páfránylevélen az erdő mélyében, és hallgatnám a csicsergő madarakat. Szintén szeptemberben készült egy takao-hegyi túránk alkalmával.
  

11. Füstölő gyújtás. Engedd meg kedves olvasó hogy megengedjek magamnak még egy képet a Takao-hegyről. Itt is az absztrakt irány dominál, és amúgy ez is a szupertelével készült jó messziről a hegy tetején lévő templomban. 
12. Lazázó lazac Oshinokkai kristálytiszta tavában. Nem túl hosszú-ez egy fotó címnek? De, az. Itt hozzávetőlegesen tíz-csi-trillió fotót készítettem, még többet eme bejegyzésben találsz.
13. A tavat bámuló gyermek. Lehetett volna több kreativitás a címben, de hát erről van szó, mindenestre aranyos volt, ahogy a kisfiú bámulja térdepelve a tóban úszó lazacokat, és vélhetőleg pont arra gondolt, amire én: szedjük ki, csapjuk le a fejét és nyersen, sashimiként pusziljuk be. Régen még csodálkoztam hogy a japánok egy ócenáriumban nem aszondják a nagy batár halakra, hogy nagy batár hal, hanem hogy de finom! Az évek során megtanultam átérezni a feelinget, hogy egy nagy batár hal láttám őszintén azt gondoljam: de finom lehet e dög


14. Kínai negyed Yokohamában. Novemberben kapott el minket a vágy, hogy együnk egy kis kínait, és ilyenkor mindig elmegyünk a yokohamai kínai negyedbe. Ezúttal a fényképezőmet is hoztam, és jól lefotóztam az est közelével megélénkülő utcácskákat. 
15. Tanghulu (糖葫芦) majszolás a setétben. A fókusz bár a lampionokon volt, a kép alján még kivehető a tanghulút, azaz a cukormázzal bevont galagonyabogyót majszoló leány, ami egy népszerű utcai édesség Kínában, vagy éppen a kínai negyedben Yokohamában, hiszen eme kép is ott készült, még novemberben. 

Bevallom, e bejegyzés végére kicsit elbizonytalanodtam hogy mégiscsak lapos az idei fotó-termés is, hát mit búslakodjak, az embernek fel kell találnia magát e még mindig vírussal terhelt mindennapokban is, és arra is rá kell jönnie, hogy nem mindig kell túl messzire mennie egy-egy jól elkapott pillanatért, és ildomos felfedezni a közvetlen környezetünket - azt hiszem, főleg erről szólt az ide fotó összegzés. Szóval, fel a fejjel, mondom leginkább saját magamnak, de neked is kedves olvasó, és apropó ha már itt vagy köszönöm hogy követtél a 2021-es év során is, hiszen az a bejegyzés lesz az utolsó az esztendőben. Jövőre pedig újra támadunk, és shurikenként szórjuk majd a magyar blogoszférát bejegyzésekkel, ergo maradj velem, és kövess jövőre is! Na csá!

Kapcsolódó bejegyzések:

2020 top 15 - a tavalyi terméketlen termés 

2019 top 15 - ez egy erős év volt

2018 top 15 - 2018 legjava

2017 top 15 - 2017 legjava

2016 top 15 - 2016 legjava

2015 top 15 - 2015 legjava

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

2017 top 15