Túrák Tōkyō körül vol. 8 - 三十槌の氷柱



Ma reggel korán feleltem, és eljöttem a halál faszára Chichibuba jégcsapokat fotózni. Tudsz vasárnapra jobb programot?


Én sem.

A túrák Tōkyō körül sorozat téli különkiadásában egy szezonális túraajánló következik, melyben Misotsuchi jégcsapjaihoz utazunk (leánykori japán nevén Misotsuchi no Tsurara / 三十槌の氷柱) (da)Saitama tartomány nyugati részén elhelyezkedve. Chichibu (秩父) városa vad hegyek ölelésében fekszik, s lehet hogy Tōkyōban a winter is coming ámde itt már régóta tél van és csend és hó és halál.  

Egyébiránt a jorudan alkalmazásban lecsekkoltam a vonal útvonalát, de amit az app nem emlitett, hogy van egy express vonat is Ikebukuro állámástól egészen a Seibu Chichibuig (西武秩父駅), ergo ha a fővárosból tömegközlekedve vágsz neki a tripnek akkor mindenképp ezt a vonatot keresd, hiszen sokkal gyorsabb mint a sima kakueki. 

S jóllehet Misotsuchi impozáns jégcsapjai némileg ismertebb turistalátványosságnak számitanak, az odavezető busz nem jár túl gyakran de szerencsére ahogy megérkeztem pont volt egy amire felpattanhattam. Innen, a Chichibu vonatállomástól még kereken 43 perc busz az út a Misotsuchi (三十槌) állomásig.

Innen ugyanis a legközelebben megközelithető a hely, egy pár perc séta pusztán meredeken lefelé az Arakawa-folyó (荒川) medréhez, hol is két szakaszon massziv jégfal boritja a sziklákat, akárha egy fagyott vizesés lenne.  Az év folyamán esett csapadék - melyet a közeli Mitsumine-hegy (三峰山) nem képes elnyelni - az Arakawa-folyóba csepereg, majd december vége felé jön a fagy, s voilá, imhol az óriás jégfal, mire Havas Jon is elégedetten csettintene! 

Az árnyékos sziklaoldalon vonagló, tiszta vizből keletkezvén teljesen üvegszerű jégcsapok mintegy tiz méters hosszúságban csüngnek lefelé, marhára fotogén terület, én kb. 1,5 órát jártam oda-vissza két sziklafal között, főleg a 18-35-ös és 80-200 obikat használtam, na meg az Osmóval is csináltam egy videókat, de azt ma már esélyem se lesz összegyúrni. 

Az ujjaim teljesen elgémberedtek, tököm pedig lefagyott, ezáltal a kijáratnál örömmel konstatláltam a tűzrakást, sőt, az Ichiro's Malt whisykt a kis közösségi ház ablakából kikandikálva, amiből highballt árultak. 

Mondom az eladónak, haver nekem tisztán jég nélkül, mire meglepődött, keresett egy poharat és töltött vagy fél decit...Leültem hát a tűzhöz elkortyolgatni, de őszintén szart sem éreztem belőle, még a nyelvem is eltompult ebben e czudar jégfal árnyékában, ezért messzemenő következtetést nem vonnék le belőle, inkább normál körülmények között újrakóstolom Chichubu whiskyjét, mely az egykori Hanyu lepárló alapitójának az unokája támasztott fel 11 évvel ezelőtt. Apropó, ha szeretnénk kipróbálni az Ichiro's Maltot, nem kell feltétlen Chichibuig jönni, elég a Pesten a Veres Pálná utcába, hiszen egy pár héttel ezelőtt jártam a GoodSpirit whisky bár / boltban, és ott is láttam a polcokon. 

Aztán elindultam vissza a buszmegálló felé, az éppen visszafelé tartó busz már el is indult mire rohantam utána mint az őrült ki letépte láncát, láss csodát a busz megállt és felvett. Már csak 3,5 óra volt az út vissza hazáig... 

A Misotsuchi no Tsurara januártól február közepéig látogatható, január 12-től február 11-ig pedig esténként kivilágitják a szikafalat, az is érdekes látvány lehet. 


Megközelités: Seibu-Chichibu állomástól a Mitsumine-jinja irányába tartó buszra kell szállni (43 perc), onnan pedig 5 perc séta sincs az eljegesedett sziklafal.


Kapcsolódó bejegyzések: 

Túrák Tōkyō körül vol. 7 - Ōgiyama, kekkó szopóka hegyimenet, aztán vagy lesz Fuji vagy nem

Túrák Tōkyō körül vol. 6 - Kōbō-yama: barátságos séta, fika



Túrák Tōkyō körül vol. 3 - Hossawa-vizesés, Hinohara



Shiromaru-gát - Okutama-barangolás

Kirifuri-felföld - vámpirpiócák a ködös felföldön

Nasu - barangolás a felföld van ormain s rejtélyes mocsárvilágában 

Nikkō - ne mondd, hogy kekkó, míg nem láttad Nikkót!

Aokigahara - hullajó kikapcsolódás is lehet

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ギャル文字

A Kék-folyó tényleg kék?

2017 top 15